dimarts, 30 de juny del 2020

PODEM SER FELIÇOS PER SEMPRE?

Samira: Estàs contenta ara mateix?

Alba: Sí, però no sempre estic feliç sinó temporalment.

Samira: I creus que pots ser feliç per sempre?

Alba: No, perquè sempre tinc problemes i en aquells moments no puc arribar a ser feliç.

Samira: Penso el mateix que tu, encara que vulgar ser feliços per sempre mai aconseguirem això. Però això no significa que la nostra vida només estarà repleta de mals moments, sinó encara que no sigui molt tindrà molts moments feliços que hem de valorar. I que et fa feliç?

Alba: El que em fa més feliç és passar el temps amb les meves amigues i fer coses que m'agraden fer com per exemple llegir llibres.

Samira: M'agrada molt que valoris el temps amb les teves amigues. Però hi ha persones que diuen que les coses materials no et poden donar la felicitat i tu has dit que el llibre (una cosa material) et dóna felicitat. Tu penses que les coses materials et poden donar la felicitat?

Alba: Jo crec que si, és com la frase que "els diners no et dóna la felicitat" però t'ajuda a poder ser més feliç. Per exemple el mòbil no et fa feliç però et pot proporcionar que tu puguis parlar amb els teus familiars o amb amics que estan molt lluny i això et fa feliç. Quan llegeixo un llibre o estic amb el mòbil sóc feliç.

Samira: Tens raó que la felicitat no es troba en els diners sinó en el que pots comprar amb això. Jo penso el mateix que tu, però on es troba més la felicitat no és en si les coses materials sinó el temps que passes amb les persones que estimes. Encara que sigui a través d'un mòbil o en persona. En quins moments no ets feliç?

Alba: No sóc feliç quan tinc un problema familiar o amb els meus amics. O quan una persona que estimo mor i també quan em diuen una mala notícia.

Samira: Quan estem tristos, normalment pensem que no podem arribar a ser feliços. I ens deixem portar per aquests sentiments. Et passa això?

Alba: Quan estic trista em sento que sóc molt mala persona, però quan començo a calmar-me ja no em deixo portar-me per aquells sentiments i començo a pensar que si he comès error però encara puc solucionar-los. Ja que tot el món té molts problemes solament s'ha de saber afrontar-los.

Samira: M'agrada el teu punt de vista, tens tota la raó quan dius que es pot solucionar un problema. Quan estem tristos no hem de deixar-nos emportar per aquells sentiments i mals pensaments.

Alba: Jo sóc una persona molt impulsiva quan estic feliç o trista. I més d'una vegada m'ha passat que quan estic enfadada o trista no penso en res i em torno molt agressiva. Però quan em calmo veig tot el que he fet i me'n penedeixo del que he fet.

Samira: Sé que és una mica difícil intentar no fer cas dels nostres sentiments, no pensem el que estem fent. Però la teva actitud quan et calmes, és increïble. Perquè hi ha persones que encara saben que el que han fet estava malament no se'n penedeixen.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada