dimecres, 11 de gener del 2023

EL SENTIT DE LA VIDA


Presentació inicial. Sessió 23/09/22


Em dic Ana Isabel, però prefereixo que em diguin Anaís. Tinc quinze anys, no faig cap extraescolar i m'agrada llegir llibres de ficció.

Jo soc el David, tinc disset anys, m'agrada molt jugar a futbol i l'hi dedico bastant de temps.

Em dic Sophie, tinc setze anys i abans jugava a bàsquet.

Per què has volgut estar en les tutories filosòfiques?

Perquè vull estudiar psicologia.

Quin creus que és el sentit de la vida?

Cap en realitat perquè som errors de la natura.

Creus això?

Sí.

Profunditza.

En el sentit científic vam ser una casualitat.

Però tu no creus que en lloc de ser un error és una oportunitat?

Oportunitat de què?

De viure coses boniques, perquè, per exemple, hi ha gent que no ha pogut ni néixer.

O S'han reencarnat en altra cosa.

Això ja és qüestió de creences.

Et poso un exemple, tu estàs amb 5cinc amigues en un bar, però hi ha una màquina de videojocs que funciona amb una moneda, imagina que la vida és com la moneda, una oportunitat.

Però una oportunitat al final s'acaba.

Però hauràs de viure l'oportunitat al màxim.

Que jo cregui que la vida no té sentit no significa que no la gaudeixi.

Però has de donar-li un sentit a la teva vida.

La mort és l'únic cert que tenim.

Tu creus que hi ha alguna cosa després de la mort?

Jo crec en el cel i l'infern.

I si no hi ha res?

Llavors no hi passaria realment res, ja que deixaria d'existir, no patiria ni res per l'estil.
Per això de veure la vida com una oportunitat i viure-la al màxim.
Repeteixo, creure que no té sentit no significa que no la gaudeixi.
Potser ara no tens el teu sentit de la vida i la trobaràs més al davant.

Ho dubto, però val.

Imagina que trobes l'amor de la teva vida. Llavors trobaries un sentit per viure, no voldries morir.

Pot ser, però, així i tot, acabaríem en el mateix lloc.

Sí, però no cal pensar això, has de pensar on estàs ara.

No obstant això, viure l'ara no treu el després.

Llavors la vida si té sentit?

Cadascun de nosaltres té distints "sentits o essències de la vida"
Ana Isabel Perona Fernandez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada