dijous, 17 de gener del 2019

Què és el bé?

Primera sessió d'en Joan i en Víctor.
Pregunta i resposta filosòfica:

Joan: Què és el bé?

Víctor: Bona pregunta company Joan, el bé per a mi és tot el que al teu gust et pot arribar a satisfer o crear una sensació de plaer.

Joan: Bé, pots explicar-me una mica més.

Víctor: Puc posar un exemple?

Joan: Sí, pots posar un exemple.

Víctor: Per exemple a mi em sembla bé plantar arbres perquè després ens donen oxigen i és una acció recíproca perquè tu els plantes, els dónes vida i ells et donen oxigen i això és bo. Ara intentaré posar l'exemple d'una acció dolenta per a mi, que per a tu pot ser bona. Tu ets un jihadista, i tu que fas?

Joan: Jo vaig a combatre pels meus ideals, per Ala i la meva religió.

Víctor: Si, i tu creus que ho estàs fent bé, que pot ser, no ho discuteixo perquè a tu et sembla una acció bona. Però a mi em sembla una acció dolenta perquè estàs matant gent i aquesta gent no mereix que la matin.

Libre de virus. www.avast.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada